Bodet-Nederland-BV
Uw tijdregistratie ... ons vak

Blog

De voordelen van werktijdregistratie

Werktijdregistratie wordt gebruikt voor uw urenmanagement. Zo kunt u geautomatiseerd bijhouden hoeveel uren uw personeel gewerkt heeft. Met moderne registratie software is het overzicht van gewerkte uren meer dan alleen aanwezigheidscontrole. Naast het registreren van deze uren middels in- en uitklokken van medewerkers, kunt u de registratie ook toepassen voor toegangscontrole, personeels- en capaciteitsplanning en orderregistratie. Wat de voordelen van werktijdregistratie zijn, zetten we in dit blog voor u uiteen.

Toegangssysteem met druppel: overzichtelijk en veilig

Het geldt voor elk bedrijf: niet iedereen mag zomaar toegang krijgen tot uw bedrijfspand. Om de toegang voor zowel medewerkers als bezoekers te reguleren, zijn er verschillende manieren om uw bedrijfspand te beveiligen. Eén van die methoden is een toegangssysteem met druppel. In dit blog gaan we in op wat dit systeem is en hoe het voor uw organisatie werkt.

Er zijn verschillende redenen om personen middels een elektronisch toegangssysteem toegang te verlenen tot uw bedrijfspand. Bijvoorbeeld zodat bezoekers niet vrij het terrein op kunnen stappen. Ook houdt u overzicht op waar medewerkers zich in het pand bevinden. Tegenwoordig zijn er elektronische toegangssystemen op de markt die deze toegang eenvoudig reguleren. Maar hoe werken de verschillende soorten elektrische toegangssystemen? En welke voordelen geeft het gebruik van zo’n systeem voor uw organisatie? Dat bespreken we in dit blog.

Urenregistratie is tegenwoordig een Europese vereiste. Maar heeft u verschillende contractuele medewerkers in dienst? Bijvoorbeeld voltijd, deeltijd en ZZP’ers of (studenten) op stage basis. Of heeft u ploegendiensten? Dan biedt urenregistratie ideale voordelen voor uw organisatie. Ook is het bijhouden van de uren ideaal als uw organisatie werkzaamheden uitvoert voor verschillende klanten. In dit blog gaan we in op hoe urenregistratie werkt en welke middelen u nodig heeft om dit efficiënt te laten verlopen.

Het belang van een goede urenverantwoording voor organisaties

Een goede urenverantwoording levert tal van voordelen op. Niet alleen voor uw medewerkers, maar ook voor de organisatie in het geheel en de communicatie naar werkrelaties toe. Tegenwoordig is tijdschrijven verplicht voor bedrijven. Gelukkig zijn er handige tools, zoals een moderne prikklok, om deze tijdregistratie te vergemakkelijken. Daarnaast is het een cruciaal onderdeel van een gezonde en innovatieve bedrijfsvoering. In deze blog leest u waarom een goede urenverantwoording zo belangrijk is voor uw organisatie.

De voordelen van online aanwezigheidsregistratie

Aanwezigheidsregistratie wordt door bedrijven toegepast om inzichtelijk te maken welke medewerkers op de werkvloer aanwezig zijn. Het in- en uitklokken middels een digitale prikklok draagt bij aan een sluitende aanwezigheidsregistratie. Zo heeft u online op één plek zicht op wie er aan het werk is en waar de medewerkers zich bevinden. Er wordt steeds meer gebruik gemaakt van online aanwezigheidsregistratie. Hier zitten 5 grote voordelen aan.

De functies van een kloksysteem: meer dan tijdregistratie alleen

Moderne kloksystemen reguleren de urenregistratie van medewerkers middels in- en uitklokmogelijkheden via verschillende boekingsterminals. Daarbij horen registratie-instrumenten als een badge, pas of biometrische controle. Op deze manier worden de precies gewerkte uren bijgehouden en is zichtbaar welke medewerkers zich op locatie bevinden. Daarnaast hebben ze tal van functies geïntegreerd met de software die u gebruikt om tijd en kosten te besparen op registratie en planning.

Hoe werkt een prikklok? De moderne prikklok uitgelegd

De prikklok wordt hoofdzakelijk gebruikt om de urenregistratie van medewerkers bij te houden. Eerder werd middels een mechanische prikklok en prikkaart de gewerkte uren van medewerkers gecontroleerd om zichtbaar te maken wie aan- en afwezig was op de werkvloer. Tegenwoordig is deze controle verplicht. Om het werkgevers te vergemakkelijken zijn er digitale prikkloksystemen op de markt, die de tijd om gewerkte uren te registreren vermindert. In deze blog leggen we uit hoe deze moderne prikklokken werken.

Inklokken op werk gaat tegenwoordig digitaal

Het woord ‘inklokken’ kan wat ouderwets klinken. En dat is niet gek. De eerste inkloksystemen, ook wel een prikklok genoemd, waren mechanische apparaten die vaak bij de ingang van een werkplaats of afdeling hingen. Werknemers konden daar een kartonnen kaartje insteken, waar dan een datum en tijdstip op werd gestempeld.

Tegenwoordig hoeft dat niet meer op die manier. Moderne inkloksystemen werken nu digitaal, waarbij er wordt ingeklokt met bijvoorbeeld een code, pasje, vingerafdruk of gezicht. Deze zijn vaak alleen toegankelijk op de werkplek zelf. Er zijn ook oplossingen om vanuit huis of vanaf andere plekken in te klokken, via laptops of smartphones.